Interview met Ignace Corthouts, Belgische topman van ThaiNamthip
De coronavirus pandemie heeft een zware tol geëist van veel bedrijven en industrieën, maar ThaiNamthip Ltd., producent van o.a. Coca-Cola in Thailand, heeft de storm doorstaan door hun focus te verleggen naar thuisconsumptie en online verkoop.
In een speciaal interview met de Bangkok Post zei Ignace Corthouts, de president van ThaiNamthip, als Thailand’s toonaangevende niet-alcoholisch drankenbedrijf dat al meer dan 60 jaar actief is, dat ThaiNamthip zich inzet voor het stimuleren van de groei van de Thaise economie, evenals evenals haar partners, klanten en medewerkers.
Volgens hem heeft de wereldwijde pandemie ingrijpende veranderingen teweeggebracht die onmiddellijke aandacht en aanpassing vergen. Bedrijven moeten dus evolueren om in deze moeilijke tijden te kunnen groeien.
“Daarom zijn we bij al onze communicatie- en marketingactiviteiten overgeschakeld van ‘uit eten’ naar ’thuisconsumptie’, waarbij onze belangrijkste strategie zich voornamelijk richt op produktherpositionering, partnerondersteuning en empowerment van medewerkers”, zei hij.
Om tegemoet te komen aan de groeiende gezondheidsbewuste consumenten in Thailand, zei de heer Corthouts dat ThaiNamthip in juli Coca-Cola “No Sugar Orange” op de markt heeft gebracht, een gezondere keuze aan frisdrank met de bruisende smaak van de originele Coca-Cola, aangevuld met de frisse geur van sinaasappels.
Het brede scala aan producten in ThaiNamthip’s Coca-Cola-portfolio levert een belangrijke bijdrage aan de robuuste prestaties van het bedrijf op de markt, vooral in het segment van de sprankelende frisdranken, waar het een marktaandeel van 55,2% heeft, 0,6% meer dan vorig jaar. Specifiek voor het cola-marktsegment is het marktaandeel van ThaiNamthip met 0,6% gestegen tot 48,2%. Het bedrijf heeft ook winst geboekt in het “No Sugar” -segment, met een groei van het marktaandeel van naar schatting 58,5%, een stijging van 2,5% -punten ten opzichte van vorig jaar.
Lees het hele verhaal op deze link: www.bangkokpost.com/business/2016983/adapting-key-to-survival
Over deze blogger
-
Bert Gringhuis (1945), geboren en getogen in Almelo in het mooie Twente. Later vele jaren in Amsterdam en Alkmaar gewoond, werkzaam in de export voor diverse bedrijven. Ik kwam in 1980 voor het eerst in Thailand en was meteen verliefd op het land. Vele malen sindsdien terug geweest en na mijn (vroeg)pensionering als weduwnaar naar Thailand verhuisd. Daar woon ik nu al 22 jaar samen met mijn ietwat jongere Thaise dame Poopae.
Mijn eerste ervaringen in Thailand als een soort nieuwsbrief aan familie, vrienden en kennissen gestuurd, die later onder de naam Gringo op Thailandblog hebben gestaan. Veel, heel veel artikeltjes hebben die eerste verhalen gevolgd en dat is uitgegroeid tot een vrijwel dagelijkse hobby.
In Nederland nog een verwoed voetballer en voetbalscheidsrechter, maar de jaren gaan tellen en in Thailand nog altijd verwoed, maar het poolbiljarten is echt van mindere kwaliteit, ha ha!
Lees hier de laatste artikelen
- Achtergrond14 december 2024Cashewnoten in Thailand
- Isaan12 december 2024We gaan naar Ubon Ratchathani!
- Achtergrond6 december 2024De geschiedenis van de Thaise keuken
- Bezienswaardigheden2 december 202424 uur in Bangkok (video)